Revista presei
6 februarie 2019
UVT, 20 februarie - Central European Film Festival și TM2021 aduc la Timișoara ”Revoluții” prin film
- banatulazi.ro
Anul 1989 înseamnă ziduri spulberate, bariere depășite, un mod nou de a vedea lucrurile,
deschidere spre democrație și capitalism în timp ce comunismul ajunge la apus. La 30 de ani de la Revoluția din 1989 și de la căderea Cortinei de Fier, Central European Film Festival Timișoara 2019 și Asociația Timișoara 2021-Capitală Europeană a Culturii aduce trecutul în prim-plan prin intermediul temei REVOLUTIONS, temă cu evenimente satelit, amplasate pe parcursul întregului an, în diverse spații din Timișoara, începând cu luna februarie.
Cancelarul german, discurs rostit în faţa studenţilor de la prestigioasa universitate Keio din Tokyo
- agerpres.ro
Cancelarul german Angela Merkel a avertizat asupra riscurilor pe care le presupune pentru societate folosirea necontrolată a inteligenţei artificiale (A.I.), într-un discurs rostit în faţa studenţilor de la prestigioasa universitate Keio din Tokyo, transmite dpa.
“Ceea ce facem trebuie să fie în folosul oamenilor”, a subliniat Merkel.
OFICIAL Noile manuale școlare vor fi cumpărate prin licitație. Metodologia de achiziționare și evaluare a manualelor a fost publicată în Monitor
- edupedu.ro
Manualul editurii unice este oficial abandonat de Ecaterina Andronescu. Ministerul Educației va cumpăra manuale școlare prin licitație deschisă. Decizia a fost publicată în urmă cu puțin timp în Monitorul Oficial. “Ministerul Educației Naționale, denumit în continuare MEN, prin Centrul Național de Evaluare și Examinare, denumit în continuare CNEE, asigură organizarea licitației deschise în vederea achiziționării manualelor școlare”, prevede metodologia aprobată de Ecaterina Andronescu.
Ministerul Educației a publicat astăzi, 5 februarie 2019, în Monitorul Oficial Metodologia privind regimul manualelor școlare în preuniversitar. Contractele cu câștigătorii licitației vor fi pe o perioadă de 4 ani, la fel ca până acum. Licitația va fi anunțată pe SEAP (sistemul electronic de achiziții publice), prevede metodologia.
O şcoală din Timişoara este implicată în integrarea refugiaţilor minori în unităţi de învăţământ
- edumanager.ro
O şcoală generală din Timişoara este implicată în proiecte Erasmus privind dreptul la educaţie al refugiaţilor, prima etapă urmând să aibă loc în perioada 11-15 februarie, când aici se vor reuni profesori din cinci ţări şi din Româna, care vor discuta cele mai bune soluţii pentru situaţia acestor copii.
“Profesori din Turcia, Grecia, Bulgaria, Italia şi Polonia vor participa la Şcoala Gimnazială nr.16 din Timişoara, la prima întâlnire din cadrul proiectului Erasmus+ Programme – Strategic Partnership ‘Dreptul la educaţie al refugiaţilor’, şcoală care este implicată, pentru următorii doi ani, în acest parteneriat”, a declarat profesorul Octavian Horia Minda.
Obiectivul principal al acestui proiect este integrarea în şcoală a copiilor refugiaţi, dar abordează şi o serie de alte teme, precum ce valori culturale şi democratice ar trebui cultivate, care sunt riscurile cu care s-ar putea confrunta beneficiarii acestui proiect sau ce metode didactice ar fi mai eficiente.
Interviu cu tinerii organizatori ai Opportunity Weekend, târgul de oportunități
- republica.ro
Un grup de maximum 6 elevi de liceu, cu vârste între 16 și 18 ani, au gândit un târg dedicat elevilor atât de gimnaziu, cât și de liceu în care să prezinte diverse activități de voluntariat, cursuri, programe de informare și de dezvoltare personală, dar și opțiuni alternative de învățare la facultate.
Opportunity Weekend, târgul de oportunități, a fost organizat în câteva săptămâni, de mâna asta de oameni sub 18 ani, care s-au gândit să dea mai departe și altora ca ei din ideile și programele pe care ei și le însușesc la vârsta asta.
Ecaterina Andronescu: Va dura cel puţin 2-3 luni până demarăm proiectul de dotare a şcolilor cu table inteligente
- edumanager.ro
“Am scris fişele pentru proiecte, unul sau două, să vedem cum o să ne accepte, un proiect pe o valoare foarte mare, trebuie să mergem la Comisia Europeană să ne aprobe. Probabil că va dura până când demarăm proiectul. Din informaţiile pe care le am, este vorba de cel puţin două-trei luni”, a spus Andronescu, care a participat la lansarea unui studiu realizat de organizaţia Salvaţi Copiii pe tema utilizării internetului de către copii.
Ecaterina Andronescu susţine că nu este adepta măsurii de interzicere a telefonului mobil în şcoli
- edumanager.ro
Ministrul Educaţiei Naţionale, Ecaterina Andronescu, a declarat că nu este adepta măsurii de interzicere a telefonului mobil în şcoli, considerând că acesta a devenit un instrument de lucru.
“Să interzici ceva nu înseamnă întotdeauna că ai şi rezolvat o problemă, de aceea nu sunt adepta acestor măsuri radicale, cu atât mai mult cu cât telefonul a devenit un instrument de lucru, să învăţăm să-l folosim ca atare! Eu predau la Politehnică şi cu unul dintre cursanţii mei am trăit următoarea întâmplare (…). Un student era cu ochii în telefon. Am trecut o dată, nu i-am făcut observaţie. Am trecut a doua oară, nu i-am făcut observaţie, a treia oară l-am întrebat: ‘N-ai mai terminat de scris mesajul?’ Răspunsul a fost: ‘Urmăresc cursul’. Noi le dăm studenţilor cursul în format electronic. El avea cursul pe telefon, mi-am cerut scuze”, a spus Andronescu, cu prilejul participării la lansarea unui studiu realizat de “Salvaţi Copiii” pe tema utilizării internetului de către copii.
Peste un sfert dintre copiii din România petrec peste 6 ore online într-o zi de şcoală
- edumanager.ro
Mai mult de un sfert dintre copiii din România (27,3%) petrec peste 6 ore online într-o zi de şcoală, iar procentul creşte la 48,3% dacă sunt într-o zi de final de săptămână sau de vacanţă, potrivit unui studiu privind utilizarea internetului de către copii realizat de “Salvaţi Copiii”. Sondajul de opinie online a fost realizat în perioada aprilie – septembrie 2018, la nivel naţional, pe un eşantion reprezentativ de 1.156 de copii din ţara noastră cu vârsta între 12 şi 17 ani inclusiv.
“De Ziua Internaţională a Siguranţei pe Internet (5 februarie), Salvaţi Copiii atrage atenţia asupra modului în care utilizarea internetului de către copii are efecte directe asupra stării lor emoţionale şi a performanţelor sociale şi şcolare. Astfel, copiii care se încadrează în categoriile menţionate mai sus spun că: sunt semnificativ mai nemulţumiţi de relaţia cu părinţii, prietenii şi profesorii, precum şi de viaţa lor din prezent; consideră într-o măsură semnificativ mai redusă că activităţile de zi cu zi au sens şi sunt mai puţin optimişti cu privire la viitor; afirmă că au fost mai puţin relaxaţi în ultimele două săptămâni şi sunt mai nemulţumiţi de deciziile luate”, se arată într-un comunicat al “Salvaţi Copiii”.