Revista presei
5 august 2020
Rectorul UVT, Marilen Pirtea: Unul din trei elevi nu a avut acces la un echipament digital funcțional
- edupedu.ro
Acest an nu este unul dintre cei mai buni pentru descentralizarea sistemului de învățământ, Ministerul Euducației și Cercetării (MEC) fiind așteptat să-și asume un rol de maximă importanță pentru administrarea școlilor publice și reglementarea școlilor private, într-o perioadă de pandemie accentuată, în care pericolele pentru profesori, elevi și studenți sunt deosebit de mari. Este părerea rectorului Universității de Vest din Timișoara (UVT), Marilen Pirtea, transmisă într-un interviu acordat EduManager.ro.
Rectorul a mai arătat că UVT s-a pregătit intens pentru digitalizare, de-a lungul ultimilor trei-patru ani, iar acest program sistematic și-a făcut vizibile efectul, mai ales acum, când pandemia a forțat trecerea tuturor activităților didactice în online.
”Investițiile în sisteme și aplicații digitale se cifrează la peste patru milione euro, un buget consistent, care ne-a permis ca să transferăm practic instant întreaga administrare a procesului educațional din universitate, la intrarea în starea de urgență. Investiţiile în digitalizare au început în perioada 2005-2006 prin cea mai consistentă investiţie, cifrată la o valoare de un milion de euro, alocată pentru sistemul integrat Academis, un sistem care privea atât zona de şcolarizare cât şi cea de dezvoltare a managementului universităţii. Ulterior, printr-un program european, am mai achiziţionat un super calculator de viteză mare, Blue IBM, cu o valoare situată tot la milion de dolari. De atunci, investiţiile au fost structurate într-un sistem integrat de digitalizare universitară, iar în ultimii trei ani, am totalizat un buget de 4,5 milioane de euro, ca valoare a investiţiilor în resursele IT şi digitalizare, urmând să crească, în perioada următoare”, a mai explicat Pirtea.
ONU spune că închiderea școlilor a dus la „catastrofa unei generații”: Poate submina decenii de progres
- digi24.ro
STUDIU - Imaginea reală a școlii online la țară: 2 din 5 elevi nu au participat la ore, iar una din patru școli din mediul rural nu are conexiune la internet
- hotnews.ro
Aproximativ 40% dintre elevii din mediul rural nu au participat la ore online, iar doar 64% dintre cadrele didactice au organizat ore online, relevă o cercetare realizată de Fundația World Vision România.
36% dintre cadrele didactice au trimis și exerciţii prin telefon, Whatsapp, Messenger ori teme printate copiilor, pentru că aceştia nu aveau mijloace de conectare online.
CITESTE STUDIUL INTEGRAL
Potrivit studiului, peste 55% dintre părinţii din mediul rural nu au un dispozitiv digital pentru fiecare elev din familie, iar 8% dintre respondenți afirmă că nu dețin niciun dispozitiv care să-i permită copilului să-și continue educația acasă.
Doar 20% au afirmt că în familiile lor copiii au urmărit emisiunile Teleşcoala organizate de Ministerul Educaţiei. Motivul invocat de 8% a fost că nu au avut televizor care să le permită să urmarească emisiunea, proporția atingând valori foarte mari în Cluj (22%) și Vaslui (15%).
Partea calitativă a cercetării World Vision România a constat în interviuri telefonice cu 62 de directori de școală din mediul rural, din comunitățile în care Fundația activează.
Conform directorilor, noul an școlar va începe sub următoarele auspicii:
- 1 din 4 şcoli nu are conexiune la Internet.
- 9 din 10 şcoli nu au laptop/ PC/ tablete pentru educația digitală.
- 87% dintre directorii de școală cred că învăţarea online nu mai trebuie extinsă.
- 60% dintre ei cred că procesul educațional va fi afectat din cauza pandemiei și materia trebuie reluată.
- 16% cred că starea emoțională a elevilor va fi afectată.
- 12% cred că riscul de analfabetism va crește ca urmare a crizei COVID-19.
ȘTIINȚĂ ȘI CERCETARE - Regândirea sistemului Cercetare-Dezvoltare-Inovare (CDI)
- marketwatch.ro
PIAȚA MUNCII - Peste 875.000 de români au rămas fără loc de muncă în patru luni
- universul.net
MESAJUL DE DESCHIDERE A REȚELEI UNIVERSITARE „Universitatea Europeană UNITA”, formată din Universidade de Beira Interior, Universidad de Zaragoza, Université de Pau et des Pays de l’Adour, Université Savoie Mont Blanc, Università di Torino și Universitatea de Vest din Timișoara
- uvt.ro
Universitatea Europeană UNITA, care a fost selectată pentru finanțare de către Comisia Europeană în luna iulie 2020, reprezintă o alianță de șase universități comprehensive de cercetare și educație, din cinci țări de mărimi și cu traiectorii diferite: de la vest la est, Universidade de Beira Interior, Universidad de Zaragoza, Université de Pau et des Pays de l’Adour, Université Savoie Mont Blanc, Università di Torino și Universitatea de Vest din Timișoara. Universitatea europeană UNITA își propune să testeze un nou model de predare colaborativă și intergată, aplicând pedagogii și strategii de cercetare inovative, în vederea elaborării și implementării de soluții creative pentru o dezvoltare regională durabilă. UNITA nu se rezumă doar colaborări în mediul academic, ci este susținută de sectorul socio-economic, autorități publice, organizații civile, care acționează ca parteneri asociați.
Rectorul UVT, prof.univ.dr. Marilen Gabriel Pirtea: „Aderând la UNITA, contribuim la dezvoltarea unei noi idei, cea de universitatea europeană. Aceasta se remarcă prin munca depusă pentru mobilitatea sustenabilă și incluziunea teritoriilor montane și de graniță”.
ABONARE - Dacă ai primit Revista Presei UVT din bunăvoința unui prieten și ai regăsit aici informații utile, te poți abona oricând accesând link-ul de mai jos
- uvt.ro