Revista presei
17 septembrie 2020
Cum se vor desfășura cursurile la UVT, în pandemia SARS-COV2 (COVID19)?
- ziuadevest.ro
EDITORIAL - Cu cărțile pe masă. Criza a radiografiat ADN-ul educației românești
- revistasinteza.ro
Cum va arăta noul an universitar? Rectorii a trei mari universități - UVT, UBB și UB - la HotNews LIVE: Trăim într-o perioadă în care nu avem soluții ideale / Pericolul de a sta ascunși în spatele ecranului există
- hotnews.ro
Profesorul Radu Gologan: Rog profesorii pensionari să se ofere să predea la liceu. Mă ofer ca într-un liceu din București să țin orele de mate
- edupedu.ro
Profesorul universitar Radu Gologan, coordonator al lotului olimpic de matematică al României până anul trecut, s-a oferit să predea matematică la o clasă de a XII-a pentru a veni în ajutorul elevilor și al școlilor care se confruntă acum cu o lipsă și mai mare de personal didactic din cauza pandemiei.
Mai mult decât atât, Gologan a făcut și un apel rugându-i pe profesorii pensionari să se ofere la rândul lor să revină la ore pentru a ajuta generația tânără să nu piardă ani de școală din cauza situației.
„Văd că în multe licee de elită din București, directorii au înțeles că scenariul hibrid pentru clasa a 12-a înseamnă prezența în aceeași clasă fără nicio normă de distanțare. Mă ofer ca într-un liceu din București să țin orele de mate, oricând în timpul zilei, pentru o clasa a 12-a împărțită în două. Fără nicio pretenție. Rog ca în toată țara, profesorii pensionari să se ofere să facă asta! Aștept confirmări. Nu ne batem joc de generația tânără; preferăm să ne sacrificăm noi”, a scris Radu Gologan pe Facebook.
Sfaturile UNICEF pentru noul an școlar: Gândiți-vă ce puteți face pentru a sprijini elevii vulnerabili, cu afecțiuni medicale preexistente și cu risc sporit de a contracta virusul
- edupedu.ro
Atenție la nevoile copiilor vulnerabili, care au probleme medicale și pentru care contactarea noului coronavirus ar putea însemna complicații de sănătate grave, informarea adecvată și din surse oficiale făcută constant și pe înțelesul copiilor, în funcție de vârsta lor, și o educație pentru igienă corectă, făcută zilnic atât la școală cât și acasă. Acestea sunt o parte din recomandările organizației UNICEF pentru consolidarea comunicării dintre școli și părinți.
1. Aflați care sunt nevoile de comunicare
Discutați cu părinții despre informațiile de care au nevoie, legate de COVID-19. Întrebați-i cum preferă să primească informația și cu ce frecvență. Întrebați-i de ce fel de sprijin au nevoie ei și copiii pentru a se simți în siguranță la școală. Rezultatele acestor discuții pot fi folosite pentru a personaliza comunicarea, instrumentele și abordările necesare pentru a spori implicarea părinților și pentru a răspunde așteptărilor lor și ale copiilor.
2. Folosiți cele mai potrivite canale de comunicare
Pentru ca mesajele să ajungă la toate familiile, cel mai bine este să folosiți cât mai multe canale de comunicare posibil. Nu toți părinții pot fi abordați în același fel și nu toți vor interacționa în aceeași măsură. Alte lucruri pe care le puteți lua în calcul când hotărâți ce platforme/metode folosiți sunt urgența mesajului și cât de repede se poate schimba situația vizată. O atenție deosebită trebuie acordată comunicării mesajelor către familiile cele mai vulnerabile.
Printre canalele pe care le puteți folosi în comunicarea cu părinții se numără:
- ședințe sau discuții cu părinții în mediul online (Zoom, Skype, etc);
- apeluri telefonice;
- grupurile de mesaje (Whatsapp);
- E-mail;
- site-ul web al școlii sau platforma unde se desfășoară cursurile online;
- platformele online de socializare (Facebook).
Este important să transmiteți aceste mesaje ambilor părinți, chiar dacă de obicei comunicarea are loc doar cu mama sau tatăl copilului.
3. Comunicați clar și coerent
Este important să comunicați în mod sistematic cu părinții, nu numai la nevoie. În felul acesta se va crea un mecanism clar, comunicarea va fi așteptată, iar părinții se vor simți încurajați să participe și să se implice mai mult în viața școlară a copiilor lor. Comunicarea poate merge dincolo de COVID-19, dar subiectul coronavirusului va fi punctul esențial al consolidării comunicării. De asemenea, este important ca școlile să se asigure că toți părinții și elevii, inclusiv cei mai vulnerabili, pot avea acces la informațiile esențiale prin transmiterea unor informații adaptate nivelului de dezvoltare al copiilor și accesibile tuturor elevilor, inclusiv celor cu dizabilități.
ABONARE - Dacă ai primit Revista Presei UVT din bunăvoința unui prieten și ai regăsit aici informații utile, te poți abona oricând accesând link-ul de mai jos
- uvt.ro