Revista presei
15 aprilie 2019
TM NEWS / Voleibaliştii timişoreni de la Universitatea de Vest au revenit în prima ligă
- pressalert.ro
Elevii lui Sorin Schiesz şi Sorin Gradinaru au obţinut din nou accesul în prima divizie. CSU Universitatea de Vest a reuşit să promoveze în urma turneului desfăşurat în weekend la Buzău, după ce a pierdut în faţa gazdelor, dar a obţinut victorii în celelalte două jocuri. CSU UVT şi-a obişnuit urmăritorii să aibă câte un sezon petrecut in eşalonul secund, urmat de unul in A1. După ce au picat din elită şi anul trecut, „studenţii” nu s-au dezminţit şi au reuşit o nouă performanţă fără o susţinere financiară extraordinară. In primul joc Univ. de Vest a fost invinsă de gazda din Buzău, scor 1-3, formaţie organizatoare care s-a şi clasat pe primul loc. Au urmat însă două victorii la zero în faţa celor de la Zalău şi Rapid. Timişorenii au „urcat” in primul eşalon din postura de a doua clasată a turneului de promovare din estul ţării.
TM NEWS / UVT Liberty Marathon, la ediția a doua. Se pregătește un proiect menit să îmbunătățească stilului de viață al timișorenilor
- pressalert.ro
Universitatea de Vest din Timișoara va organiza cea de a doua ediție a UVT Liberty Marathon, evenimentul urmând să aibă loc în 2 iunie. Peste 200 de voluntari vor pune umărul la buna desfăşurare a competiţiei, a anunţat UVT. Conform estimărilor, peste 1500 de alergători din 15 țări sunt așteptați să ia parte la maratonul timișorean. Cea de-a doua ediție a evenimentului sportiv se va desfășura sub sloganul „Dare to run” și se adresează atât alergătorilor experimentați, cât și tinerilor și copiilor aflați la prima experiență de alergare în cadrul unei curse organizate.
TM NEWS / Invitație la spectacolul sincretic MUZICA ȘI ARTELE PLASTICE, azi, 15 aprilie, de la ora 19
- uvt.ro
Facultatea de Muzică și Teatru în colaborare cu Facultatea de Arte și Design vă invită la un spectacol inedit realizat de studenții celor două facultăți, având tema ISONUL – TĂCEREA SACRĂ A ETERNITĂȚII. Evenimentul va avea loc în data de15 aprilie în Sala Orpheum a Facultății de Muzică și Teatru (Piața Libertății nr. 1) de la ora 19.
TM NEWS / Astăzi, de la ora 14, Diana Năstase, HR Director Flex, va susține conferința cu titlul "Cum pot să îmi dezvolt și ating potențialul?"
- uvt.ro
În cadrul ciclului de întâlniri specializate și ateliere de lucru organizate de Facultatea de Socilogie și Psihologie a UVT, desfășurate sub titlul “Tendințe în HR management și dezvoltare organizațională”, luni, 15 aprilie, începând de la ora 14, va avea loc conferința “Cum pot să îmi dezvolt și ating potențialul?”, susținută de doamna Diana Năstase, HR Director Flex.
Evenimentul va avea loc începând cu ora 14, în amfiteatrul A11 din UVT (V: Pârvan 4).
Intrarea este liberă, în limita locurilor disponibile.
DESCRIPTIV / Instrumentele clasice pot să-ți stimuleze creativitatea, concentrarea și viteza
- qz.com
Deși este contraintuitiv, uneori cea mai rapidă cale spre reușită implică drumul cel mai lent. Cel puțin aceasta este convingerea multor scriitori extraordinari, care se bazează pe instrumente clasice pentru a produce literatura postmodernității.
După cum a declarat biograful Robert Caro pentru Wall Street Journal, el mai scrie încă pe o mașină de scris mecanică. Caro spunea: “Sunt un scriitor foarte rapid”. Ceea ce îi ia timpul este cercetarea, nu scrierea, pentru care el se bazează pe stiloul vechi și mașina de scris mecanică.
Caro nu este singur, iar stilul său nu este complet neobișnuit în această privință. O mulțime de scriitori de renume evită computerele atunci când lucrează mai întâi la o poveste și uneori le evită cu totul. J.K. Rowling, Neil Gaiman, Joyce Carol Oates, Stephen King și Danielle Steel se numără printre scriitorii care au reușit să se reîntoarcă la scrisul de mână. Și Don DeLillo, un adevărat maestru al ficțiunii literare, ale cărui lucrări au prezis viitorul, insistă să folosească o mașină de scris veche, pe care trebuie să o repare în mod continuu.
EDUCAȚIE / Învățătoarea care predă „matematica magică” la o școală de la margine de București: „Aici se pune mult accent pe colaborare, nu pe individualism”
- hotnews.ro
Muzică, dans, matematică și voie bună. Acestea sunt ingredientele unor ore reușite pe care Coziana Zaharia le pregătește în amănunt pentru elevii de la clasa a II-a de la Școala Gimnazială ”Ionel Teodoreanu” din Capitală. Învățătoarea predă la una din cele 9 clase de step by step de la școala situată la margine de București.
Metoda de predare a Cozianei Zaharia la matematică diferă de metoda tradițională prin care învățătorul scrie la tablă exerciții și elevii le rezolvă în bancă. În clasa învățătoarei nu există bănci, elevii sunt așezați în cerc. Matematica e predată prin joc. De exemplu, pornind de la data în care sunt, elevii au ajuns să facă exerciții complexe de matematică, pe care ei le numesc ”magia matematicii”.
”Alternativa aceasta educaţională step by step are un astfel de program foarte prietenos. Ne putem mişca. Avem posibilitatea de a lucra atât în echipă, cât şi în grup mai mare, iar spaţiul acesta al lor îi ajută să comunice foarte bine, cu fiecare în parte, nu numai cu colegul de bancă, îi ajută să coopereze cu cine îşi doresc la un moment dat. Este unul din principiile step by step-ului: mediul educaţional în care ne desfăşurăm”, spune Coziana Zaharia.
CĂRȚI / Migrația în romanul contemporan
- observatorcultural.ro
După moartea mamei sale, în 1977, Roland Barthes aspiră să abandoneze o lungă tradiție modernă a scrierii intranzitive, concentrată asupra formei și stilului, în favoarea unei literaturi de tip tranzitiv, care să exprime dragostea și emoțiile. Și o face visînd să scrie un roman, pentru care se va pregăti teoretizîndu-l în mai multe rînduri. Romanul ar fi trebuit să geamă de afecte (și nu să împovăreze cititorul cu idei), să exprime suferința și splendoarea lumii într-o manieră simplă, filială și dezirabilă.
Cred că, atunci cînd Bogdan Suceavă își subintitula cartea Avalon. Secretele emigranților fericiți „un roman“, avea mai puțin în vedere necesitatea protejării unui text autobiografic de eventuale procese de intenție, cît mai degrabă dorința de a sugera aspectul patetic (în sens nepeiorativ, de pathos) al operei sale. Puține sînt acele cărți care să-ți vorbească direct, pasional, cu o sinceritate debordantă și totuși nelipsită de tact și autoironie. Aceasta nu este o autoficțiune care să folosească elemente de viață personală într‑o nouă tramă narativă și nici o carte de memorii care interpretează și aranjează trecutul în funcție de prezentul devenirii (deși aspectul reflexiv-memorialistic nu lipsește).
PLAN DETALIU / O școală bună are profesori buni, iar profesorii buni cresc copii buni.
- decatorevista.ro
Când Claudia Ionescu, învățătoare și directoarea Școlii Gimnaziale nr. 4 „Elena Donici Cantacuzino” din Pucioasa, vrea ceva pentru școala ei, nimic n-o oprește. Ultima oară a vizitat o școală din Turcia, unde a învățat biologie printr-o pereche de ochelari 3D. A spus: „Vreau și eu asta în școala mea!”. S-a întors, a cumpărat ecran și ochelari, știind că le vor folosi cu ajutorul mini-geniilor informaticieni de-a VI-a. Așa s-a întâmplat și cu vizualizatoarele descoperite într-o școală din Finlanda, care ilustrează pe videoproiector de la roșii, la geometrie. A luat 18, unul pentru fiecare catedră din fiecare clasă în care elevii învață în două schimburi.
Nu s-a gândit dinainte cum îi va face pe cei 50 de colegi profesori să le folosească, dar a lăsat o cutie cu un vizualizator puștilor experți în digital și le-a spus că-i învoiește de la ore, doar să înțeleagă ei cum funcționează, apoi s-o învețe pe diriginta lor, profesoară de română pasionată de info, apoi, împreună, să-i învețe pe toți adulții din școală. Le-au explicat unde e butonul on/off și au întocmit o listă cu pași. Fiecare clasă are azi și câte doi elevi desemnați ca asistenți pentru vizualizator.
După o vizită la o școală din Slovacia în care toți copiii dădeau năvală la un dulăpior de pe hol, înalt de un metru și cu sertare, a vrut și ea unul la Pucioasa. Aflase că e dulăpiorul care încarcă tablete și abia ce cumpărase și ea vreo 20, pe care nu știa unde să le așeze. Încă sunt discuții despre cum să le utilizeze la ore, deși Ionescu a trimis o parte din profesori la formări internaționale printr-un proiect Erasmus+, pentru că materialele adaptate din print pentru digital sunt rare. Mai sunt și profesori cârcotași, care s-au apropiat mai greu, dar pentru directoare e important să vadă că se străduiesc să le integreze măcar într-un exercițiu.