Revista presei
13 noiembrie 2019
ASTĂZI - Ripensia UVT - ASU Politehnica
- uvt.ro
Miercuri, 13 noiembrie, Ripensia UVT primeşte vizita concitadinei ASU Politehnica, în cadrul etapei a 17-a din Liga a II-a. Meciul se va desfășura pe stadionul “Electrica” şi va începe la ora 14.00. Cu 20 de puncte acumulate în 15 de partide anterioare, oaspeții noștri se află pe locul 11 în clasament.
Biletele pentru partida Ripensia UVT – ASU Politehnica vor putea fi achiziţionate de la intrarea stadionuuil „Electrica”, în ziua meciului, începând cu ora 13:00. Un bilet va costa 10 lei, iar tinerii sub 18 ani vor avea acces gratuit.
Apel public pentru păstrarea Institutului de Ştiinţe ale Educaţiei din partea cercetătorilor, după comasarea prin OUG a IŞE cu Centrul Naţional de Evaluare
- edupedu.ro
Cercetătorii din Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei fac un apel pentru menținerea instituţiei, într-o scrisoare primită la redacţie. Textul este semnat de “echipa de cercetători ai IŞE” şi solicită păstrarea instituţiei de sine stătătoare, comparând desfiinţarea acestuia în trecut, de către comunişti, cu unirea institutului cu CNEE, prin Ordonanţă de Urgenţă, fără consultare publică şi fără o analiză de impact şi transformarea sa într-o instituţie din subordinea Ministerului.
Începe Gala Studentului Român al Anului. Cum pot fi premiaţi tinerii români care studiază în afara ţării
- adevarul.ro
Studenţii români care studiază în centre universitare din alte ţări sunt invitaţi să participe şi anul acesta la o competiţie organizată de Gala Ligii Studenţilor Români din Străinătate (LSRS), competiţie ce are ca scop recunoaşterea performanţelor academice.
„#galaLSRS premiază, pe baza unei competiţii deschise, studenţii şi absolvenţii din diaspora românească ce are ca scop recunoaşterea performanţelor academice şi extracurriculare. Acesta este singurul eveniment naţional destinat promovării meritelor şi valorilor studenţilor români de pretutindeni. LSRS crede într-o nouă viziune şi premiază oamenii care inspiră o nouă generaţie!”, se arată pe site-ul LSRS. Tinerii pot fi promovaţi inclusiv de către părinţi care îi pot înscrie în competiţie completând un formular .
Sporurile pentru conditii de munca in invatamant. Ce cadre didactice beneficiaza de sporul de pana la 15%
- portalinvatamant.ro
Primele decizii ale noului ministru al Educației: evaluarea activității inspectoratelor și debirocratizarea activității didactice
- hotnews.ro
Noul ministru al Educației, Monica Anisie, a anunțat vineri, în cadrul unei videoconferințe cu inspectorii, că activitatea fiecărui inspectorat școlar județean și a Caselor Corpului Didactic va fi supusă unei evaluări, informează Mediafax.
De asemenea, la nivelul Ministerului Educației, va fi înființată o comisie care va lansa în consultare publică un proiect de debirocratizare a activității didactice.
România coboară pe locul 45 din 149 de ţări în clasamentul mondial privind calitatea vieţii şi bunăstarea socială; pe primele locuri sunt Norvegia, Danemarca şi Elveţia
- news.ro
România ocupă locul 45 din 149 de ţări, fiind depăşită de toate celelalte state membre ale Uniunii Europene în studiul Indicele de Progres Social 2019, privind calitatea vieţii şi bunăstarea socială, realizat de organizaţia nonprofit Social Progress Imperative cu sprijinul Deloitte, care arată că, în 2019, pe primele locuri în clasament sunt Norvegia, Danemarca şi Elveţia, iar pe ultimele, Ciad, Sudanul de Sud şi Republica Centrafricană.
Statele membre ale Uniunii Europene, cu excepţia Bulgariei şi a României, se găsesc în primele două categorii de ţări din clasament, având un nivel ridicat al calităţii vieţii.
România coboară astfel o poziţie faţă de anul trecut şi se regăseşte, conform scorului înregistrat, în rândul ţărilor din a treia categorie din clasament, după Argentina, Bulgaria şi Mauritius.
Printre ţările care au înregistrat cel mai mare declin privind indicele de progres social se numără Statele Unite ale Americii, Nicaragua, Sudanul de Sud şi Brazilia.
Indicele de Progres Social (IPS) măsoară calitatea vieţii şi bunăstarea socială a cetăţenilor din 149 de ţări, în baza analizei a trei dimensiuni principale. Metodologia presupune acordarea unui punctaj pentru elementele încadrate în categoria nevoilor de bază – şi anume hrană şi îngrijire medicală de bază, apă şi salubritate, locuinţă şi siguranţă personală -, pentru cele care ţin de bunăstare – accesul la educaţie de bază, accesul la comunicaţii şi informaţii, sănătatea şi bunăstarea, calitatea mediului – şi pentru elementele care ţin de oportunităţi – drepturile personale, libertatea personală şi de alegere, incluziunea, accesul la educaţie avansată.