Revista presei

13 aprilie 2020

UVT online, Universitatea online, aici și acum

Mediul online nu mai este privit de mult ca o piedică în calea învățământului, ci ca o modalitate care contribuie la dezvoltarea metodelor de predare. Într-o lume tot mai digitalizată, învățământul în mediul online prinde un avânt tot mai mare, în special în aceste zile, când cursurile desfășurate în mod tradițional, adică față în față, au fost înlocuite cu cele desfășurate în regim de videoconferință.

Profesorii sunt exceptați de la aplicarea măsurii de intrare în șomaj tehnic. Este vorba despre viitorul tinerilor, nicidecum de bani

500 de mii de studenți și peste 2,8 milioane de tineri elevi aflați în parcurs școlar preuniversitar se află acum înscriși în procesul educațional instituționalizat la nivel național. Nu avem voie să le luăm acestor tineri un an de viață, prin decizia de intrare a dascălilor în șomaj tehnic. O singură notă absentă în catalog, chiar și o singură situație de acest tip, datorată plecării profesorului în șomaj tehnic temporar, poate să conducă la înghețarea anului școlar pentru elev, o consecință absolut nedorită, care trebuie evitată sub orice formă. Decizia anunțată de Primul-ministru este salutară și rațională, dascălii fiind primii care înțeleg necesitatea de a continua și finaliza în orice condiții anul școlar 2019-2020. Este important să ne protejâm cu orice preț viitorul, chiar și în aceste condiții limită, în care întreaga societate este afectată de măsurile ale stării de urgență epidemiologice”, declară prof.univ.dr. Marilen Pirtea, rectorul Universității de Vest din Timișoara.

Școala online: Cum îți adaptezi predarea și te conectezi la elevi

O profesoară de limba română descrie cum perioada de distanțare socială poate inspira o reformă educațională.

E miercuri și ora de limba și literatura română începe la 11:15. Ușa clasei e un link către sesiunea video de pe platforma Meet de la Google. Clasa e construită din cadrane dreptunghiulare prin care pătrunzi în camerele participanților, iar fundalul sonor e compus din fâșâituri de microfon sau un câine care latră minute în șir în curtea cuiva. Profesoara Monica Halaszi își întâmpină elevii care se alătură apelului cu salutări entuziaste: „Hei! Ce mai faci? Ah, uite, a intrat și Rebeca. Bună dimineața!”

Halaszi are 51 de ani și e activă în sistemul educațional de 30 de ani, iar din 1996 predă la Colegiul Național „Liviu Rebreanu” din Bistrița. Din 11 martie, când Ministerul Educației și Cercetării a anunțat închiderea tuturor instituțiilor de învățământ preuniversitar din cauza pandemiei generate de noul coronavirus, și-a transferat sălile de clasă în aplicații precum Google Classroom, Zoom sau Meet. Zilele acestea predă de acasă, de la biroul ei din mansardă, în spatele căruia sunt două biblioteci ticsite de cărți, iar printre ele stă pitit un urs maro de pluș.

COMENTARIU - Scenarii de revenire post-pandemie pentru angajatori și angajați

MAD Intelligence reprezintă un think tank digital care sprijină clienții în luarea celor mai bune decizii de business, prin raportarea propunerilor la trendurile din industrie, la statusul sociodemo-economic și la așteptările beneficiarilor. Organizația are mai multe proiecte de Artificial Intelligence, Sentiment Analysis și cercetare sociologică în desfășurare și este partenerul IRES – Institutul Român pentru Evaluare și Strategie pe analiză de statistici publice. Boardul director este compus din prof. asociat Dragoș Ilie, prof asociat dr. Antonio Amuza și Mihai Constantinescu.

În analiza noastră, au fost indexate peste 3,5 milioane de joburi încărcate în ultimii 15 ani pe principalele platforme HR din România. Acestea sunt grupate, la rândul lor, în 64 de industrii și departamente și separate pe două sectoare, public și privat. În graficul 1 prezentăm  dinamica generală a tuturor posturilor publicate online, indiferent de industria sau sectorul de bază din care acestea proveneau, în intervalul 2005-2020.

Ce ar putea fi învățarea online în lipsa școlii? – Ruxandra Manea, antreprenor în educație

La o lună de la închiderea școlilor și de la începerea educației online cu mai mult sau mai puțin succes, milioane de elevi, profesori și părinți se confruntă cu provocarea de a replica sistemul educațional tradițional, cu noi unelte, într-un nou context, mult mai stresant prin incertitudinea și limitele lui. Presiunea resimțită de toate părțile este una cât se poate validă dacă ne raportăm la învățare din perspectiva a ceea ce a însemnat cadrul rigid al școlii și dacă ne propunem ca obiectiv să replicăm acel cadru și rezultatele aferente.

Contextul actual (și cel mai probabil și cel viitor) este complet diferit: nu mai există școala, clasa, spațiul fizic rigid în care fiecare își avea locul, zilnic același. Au dispărut regulile, controlul asupra elevilor, controlul asupra clasei (denumit pompos și managementul clasei), notele, absențele, metodele de evaluare. Ministerul a transmis negru pe alb că școala online nu este obligatorie, planificarea curriculară nu trebuie urmată, iar în perioada carantinei sunt doar recomandări de învățare și unelte digitale ajutătoare.

Acum avem doar oamenii: profesorii, elevii și părinții deopotrivă. Oameni care nu mai pot fi controlați, evaluați, mustrați. Oameni care sunt debusolați de situația actuală și incertitudinea ei. Și poate de asta aveam nevoie ca să dam un reset și să ne întoarcem la fundament: ce este învățarea (în lipsa școlii)? Cine sunt oamenii când nu sunt obligați nici să predea, nici să învețe cu forță, nici să se supună autorității? Ce îi motivează? Și ce ar putea fi școala online?

 

PIAȚA MUNCII ÎN CRIZĂ - Măsuri speciale pentru românii care merg la muncă în Germania, cu sprijinul doctorului Musta. Sunt 25 de zboruri din Timișoara

DSP Timiș transmite că a adoptat măsuri speciale pentru siguranța medicală la îmbarcarea pasagerilor din cursa charter specială spre Germania, care a decolat sâmbătă, în plină pandemie de coronavirus. Măsurile au fost luate cu sprijinul doctorului Musta, de la Spitalul „Victor Babeș” din Timișoara.

Conform DSP Timiș, cursa care a plecat sâmbătă spre Germania, cu români care au contracte de muncă în Germania, în domeniul agricol, este prima din seria de 25 de curse de acest tip. În această primă cursă s-au îmbarcat peste 90 de persoane. Vor mai urma, până la începutul lunii iunie, alte curse, pentru că în total vor fi 25 de zboruri din Timișoara, cu destinația Germania, conform DSP Timiș.

DSP Timiș transmite că a coordonat, chiar de la plecarea primei curse, sistematizarea și buna organizare a culoarelor de acces și tranzitare a aeroportului, de către pasagerii sosiți din mai multe județe pentru îmbarcare pe aeroportul timișorean. A pus la dispoziția personalului aeroportuar seturi complete de echipamente de protecție epidemiologică, iar pasagerii au fost ghidați spre operațiile de verificare vamală și tranzit pentru îmbarcare, starea de sănătate fiind investigată prin testare cu termometre cu citire de la distanță.

Lumina de la Timișoara - la UVT!

Lumina speranței și a solidarității s-a văzut la Timișoara! Instituții ale statului, universități și asociații de proprietari s-au alăturat inițiativei Asociației Timișoara 2021 – Capitală Europeană a Culturii, și au aprins lumina în semn de solidaritate cu medicii din linia I în lupta cu virusul corona, dar și ca semn de încredere și curaj pentru cei care stau acasă. Campaniei i s-au alăturat instituții ale statului, precum IPJ, asociații de proprietari, dar și universități.

Link-uri utile

Ne găsești și aici:

Contact

Adresa: Bd. V. Pârvan 4, Timişoara 300223, Timiş, România
Locație: 
Parter (clădirea rectoratului)
Tel:
 +40(0)256.592.303
E-mail: 
verde@e-uvt.ro

Copyright © 2018 verdeMI – Departamentul de Comunicare, Identitate și Imagine Instituțională