România înregistrează, din nefericire, una dintre cele mai ridicate rate de analfabetism funcțional din Uniunea Europeană, de peste 40% în rândul tinerilor de sub 15 ani, iar pe fondul acestui fenomen neadresat încă în mod adecvat de decidenții publici, ne confruntăm și cu cel mai scăzut indicator de educație financiară din Uniunea Europeană, a declarat, joi, Prof. univ. dr. Marilen Pirtea, Rectorul Universității de Vest din Timișoara și Vicepreşedinte al Camerei Deputaţilor.
“«There is no such hing as free lunch» cred că este prima expresie care ne duce cu gândul la o pseudo-educație financiară și pe care cred că foarte puțini români o cunosc sau o înțeleg în prezent. România înregistrează, din nefericire, una dintre cele mai ridicate rate de analfabetism funcțional din Uniunea Europeană, de peste 40% în rândul tinerilor de sub 15 ani, iar pe fondul acestui fenomen neadresat încă în mod adecvat de decidenții publici, ne confruntăm și cu cel mai scăzut indicator de educație financiară din Uniunea Europeană. Pe cale de consecință, în cazul indicatorului de alfabetizare financiară, ne situăm, conform datelor asociației Române a Băncilor, pe locul 123 din 143 de state analizate[1]”, a spus Prof. univ. dr. Marilen Pirtea, la Banking Forum Online, organizat de Financial Intelligence.