Revista presei
1 iulie 2020
Opt centre de admitere la UVT, în opt județe
- stiridetimisoara.ro
Universitatea de Vest organizează, în acest an, mai multe centre de admitere. Opt dintre ele vor fi în municipiile reședință de județ din Arad, Alba, Bihor, Caraș-Severin, Hunedoara, Gorj și Mehedinți. Întreaga procedură se va desfășura online, iar candidații vor fi ajutați să urmeze întocmai pașii.
În acest an, admiterea la Universitatea de Vest se desfășoară online. O singură platformă web grupează toate instrumentele necesare pentru informare, pre-înscriere, înscriere, clasificare și confirmare a locurilor. Sunt 11 facultăți care așteaptă, de la toamnă, „boboci”.
Pentru a veni în sprijinul candidaților, UVT organizează opt centre de admitere în opt județe, după cum urmează:
- Colegiul Național „Horea, Cloșca și Crișan” Alba-Iulia – bulevardul 1 Decembrie 1918 nr. 11
- Colegiul Național „Vasile Goldiș” Arad – Calea Victoriei nr. 1-3
- Colegiul Economic „Partenie Cosma” Oradea – Calea Armatei Române nr. 1A
- Colegiul Național „Traian Lalescu” Reșița – bd. Alexandru Ioan Cuza nr. 7
- Colegiul Național „Decebal” Deva – str. 1 Decembrie 1918 nr. 22 (intrarea de pe str. Andrei Șaguna)
- Colegiul Național „Gheorghe Țițeica” Drobeta-Turnu Severin – str. Crișan nr. 50
- Colegiul Național „Ecaterina Teodoroiu” Târgu Jiu – str. 1 Decembrie 1918 nr. 25
Pentru prima etapă a admiterii, centrele județene vor fi deschise în perioada 8-11 iulie, în intervalul orar 9 -16 (miercuri, joi, vineri), respectiv 9 – 14 (sâmbătă). Opreatorii UVT vor ajuta candidații să realizeze operațiile asociate admiterii online, cum ar fi completarea asistată a formularul de înscriere de pe platforma digitală de admitere, certificarea conform cu originalul a documentelor sau predarea diplomei de bacalaureat în original, în cazul candidaților care vor ocupa un loc finanțat de la bugetul de stat.
Rezultate Bacalaureat 2020. În Timiș, 12 elevi au obținut media 10
- tion.ro
Rezultatele la Bacalaureat, în județul Timiș, le găsiți aici.
Au obținut media 10 la BAC doi elevi de la Colegiul Național Bănățean, doi elevi de la Colegiul Național Pedagogic Carmen Sylva Timișoara, doi elevi de la Liceul Teoretic Grigore Moisil Timișoara, doi elevi de la Liceul Teoretic Coriolan Brediceanu Lugoj, un elev de la Liceul de Artă Ion Vidu Timișoara, un elev de la Liceul Teoretic Vlad Tepeș Timișoara, un elev de la Colegiul Național CD Loga Timișoara și un elev de la Liceul de Arte Plastice Timișoara.
Pentru susținerea probelor scrise, în județul Timiș s-au înscris 4.984 candidați, dintre care 3.777 candidați din promoția curentă și 1.207 candidați din promoțiile anterioare.
Afișarea rezultatelor se face cu anonimizarea numelui și a prenumelui candidatului, în conformitate cu Regulamentul UE 2016/679 privind protecția persoanelor fizice – GDPR. Elevii au primit, la examen, un cod unic, în baza căruia fiecare își poate consulta rezultatele.
Contestațiile pot fi depuse marți, 30 iunie, în intervalul orar 16 – 20, respectiv 1 iulie, în intervalul orar 8 – 12. Contestațiile pot fi transmise și prin mijloace electronice. În acest caz, candidații completează, semnează și transmit prin mijloace electronice și o declarație-tip în care se menționează faptul că au luat cunoștință că nota acordată ca urmare a soluționării contestației poate modifica, după caz, nota inițială, prin creștere sau descreștere. Pentru candidații minori, declarația-tip este semnată și de către părinții sau reprezentanții legali ai acestora.
Rezultatele finale vor fi făcute publice în data de 5 iulie.
Cum se corectează lucrările, dacă 6 devine 10, după contestație? Note din burtă, lucrări citite în diagonală
- rfi.ro
Controverse în spațiul public, după ce mai mulți elevi care au dat Evaluarea Națională au primit note radical diferite la recorectare, față de cele inițiale. În Dolj de exemplu o elevă a luat nota 6 la Matematică, pentru ca apoi, după contestație, să primească nota 10.
Este un caz extrem de grav, iar Ministerul trebuia să trimită corpul de control în Dolj, reacționează la RFI președintele EDU CER, Ștefan Vlaston. Expertul în educație vorbește de practici incorecte din partea unor profesori și reclamă pasivitatea autorităților din sistem:
S.V.: E o chestie foarte gravă pe care eu o vedeam rezolvată prin trimiterea Corpului de Control în județul Dolj, unde s-au corectat lucrările. Știu că se poate întâmpla un fenomen foarte urât, când al doilea corector copiază pur și simplu notele primului, pentru că nu mai vrea să facă efort. Și dacă primul corector a pus notele din burtă, iată ce se întâmplă. Sper să fie totuși o greșeală la transcrierea notelor, dar și astea trebuiau verificate. (…) Mă întristează că nu văd nicio reacție a ministerului și în opinia mea trebuia trimis imediat Corpul de Control acolo. Și rămâne întrebarea câte astfel de situații or mai fi fost în țară?
Rep.: Ce însemană note din burtă?
S.V.: Profesorul e foarte obosit, a corectat să zicem 100 de teze. Primul profesor corector se uită în diagonală peste lucrare. Pune pe subiecte note pe care le crede el de cuviință (…)
Cum se explică și notele de 2 sau 3, la o testare cu grad mediu de dificultate? Răspunde, în interviul pe larg,
Rezultate Bacalaureat 2020. Rata de promovare este 62,9%, cea mai mică din ultimii șase ani
- digi24.ro
Rata de promovare (înainte de contestații) înregistrată de absolvenții studiilor liceale care au susținut probele examenului de Bacalaureat în sesiunea iunie-iulie 2020, atât din promoția curentă, cât și din promoțiile anterioare este de 62.9%. Este cea mai mică rată de promovare din ultimii șase ani.
Pentru promoția curentă, rata de promovare este 71.4%, iar pentru promoțiile anterioare – 25.00%, informează Ministerul Educației.
În sesiunea iunie-iulie 2020, au promovat 92.930 de candidați, dintr-un total de 147.790 candidați prezenți. Dintre aceștia, 86.140 de candidați sunt din promoția curentă, iar 6.790 de candidați sunt din promoțiile anterioare.
Pe discipline de examen, situația candidaților cu note de 10 este următoarea:
- 1.927 au obținut nota 10 la proba de Limba și literatura română;
- 209 au obținut nota 10 la proba de Limba și literatura maternă;
- 5.624 au obținut nota 10 la proba obligatorie a profilului (Matematică – 2.241 / Istorie – 3.383)
- 6.799 au obținut nota 10 la proba la alegere a profilului și a specializării.
Procente de promovare peste 70% s-au înregistrat în următoarele județe: Cluj (77.8%), Sibiu (71.8%), Iași ( 71.4%) și Brașov (71.00%). În Capitală, rata de promovare s-a situat la 70%.
Copiii exceptionali de 10 la Bac. Au luat nota maxima fara meditatii, invatand pe branci la licee de provincie lipsite de "pretentii"
- ziare.com
Dintre cei 236 de elevi care au obtinut nota maxima la examenul de Bacalaureat 2020, cativa se remarca prin faptul ca au obtinut performanta la licee de provincie fara pretentii.
Mihaela Coroaba a absolvit profilul economic al Liceului Tehnologic “Haralamb Vasiliu” din Podu Iloaiei, judetul Iasi. A sustinut examenul de Bacalaureat la limba romana, matematica si geografie si a obtinut rezultate excelente, in ciuda conditiilor speciale din acest an. “Nu e tocmai usor sa stai tot timpul in casa si sa inveti. N-am facut nicio meditatie in particular. Am asistat la orele online pe care profesorii le-au tinut cu toti elevii din liceu si am lucrat si in particular, singura”, sustine absolventa.
Pentru a reusi aceasta performanta, Mihaela a incercat sa invete la limba romana cate un comentariu pe zi, iar pe celelalte doar sa le repete. La matematica si geografie rezolva zilnic cate o varianta de subiect. “Pot sa va spun ca in ultimele trei saptamani am invatat comentarii si atat”, adauga adolescenta din judetul Iasi.
Acum, Mihaela se pregateste pentru admiterea la Facultatea de Medicina Generala din Iasi.
Vlad Negru este absolvent al profilului de filologie al Liceului Teoretic Zimnicea din jud. Teleorman. A sustinut examenul maturitatii la limba romana, istorie si geografie. Ajutorul profesorilor de la clasa i-a fost de ajuns pentru a putea obtine nota maxima la examenul de Bacalaureat. “Mi-a fost putin mai greu sa ma pregatesc decat in general deoarece interactiunea fizica a fost inlocuita de cea virtuala. In rest, am invatat de-a lungul celor patru ani de liceu deoarece am avut profesori care si-au dat interesul si a trebuit sa ma pregatesc pentru lectii. A fost destul de natural sa invat in toata aceasta perioada”, sustine absolventul.
Vlad recunoaste ca a avut putine emotii in timpul examenului. Insa, nu din cauza temperaturii, ci pentru faptul ca nu a mai avut o interactiune cu liceul de mult timp. “Ma gandeam ca o sa fie mai greu sa ma readaptez la situatia asta, mai ales ca nu am mai dat nici simularile anul acesta, dar am incercat sa ma concentrez”, adauga acesta.
Începerea anului școlar cu 2 săptămâni mai devreme, propusă Guvernului la ședința grupului interministerial pentru deschiderea școlilor
- edupedu.ro
Începerea anului școlar cu 2 săptămâni mai devreme este una dintre propunerile făcute la astăzi, la Guvern, de organizațiile Seeding Knowledge Foundation și Centrul de Resurse în Comunicare. Aceste două săptămâni ar urma să fie folosite „pentru se putea face învățare remedială cât și pentru a lua o marjă de timp în eventualitatea în care în lunile de iarnă intrăm iarăși în carantină”, potrivit reprezentantului acestor organizații, Vasile Brașovanu. Consultările Grupului de lucru interministerial al Guvernului cu mediul asociativ şi actorii sociali au avut ca temă începerea anului şcolar şi universitar 2020-2021.
O altă propunere a fost cea de a organiza sesiuni de formare pentru dezvoltare competențelor digitale în rândul profesorilor. De asemenea, dezvoltarea unei rețele de mentori din rândul cadrelor didactice, care să fie „persoane resurse” pentru cei care au nevoie de sprijin și care să-i împuternicească pe colegi prin prezentarea de bune practici din sala de clasă.
Liderii de opinie, profesorii sau influencerii – vulnerabili, alături de elevi, în faţa fenomenului Fake News
- edumanager.ro
Nu doar tinerii, ci şi liderii de opinie, precum şi profesorii sau influencerii/creatorii de conţinut pot fi vulnerabili în faţa fenomenului Fake News, deoarece tind să-şi supraestimeze capacitatea de a identifica ştirile false, potrivit unui studiu realizat de Unlock Research şi prezentat luni într-o conferinţă de presă online, organizată de Asociaţia Şcoala de Valori.
Raportul de cercetare cantitativă “Fenomenul Fake News – Percepţii în rândul profesorilor şi creatorilor de conţinut” a fost realizat în februarie 2020 şi a inclus 104 profesori şi 75 de creatori de conţinut. Un raport similar a vizat, în toamna anului 2019, 450 de elevi din toată ţara.
Potrivit studiului, prezentat de Flavia Bobei, Unlock Research, Fake News sunt considerate o problemă în România, care nu afectează însă viaţa personală, deoarece ar exista o distanţare declarativă faţă de fenomen. Deşi toate segmentele investigate sunt în consens în legătură cu nevoia de educaţie în domeniul Fake News, în acelaşi timp, aproape toţi cei întrebaţi consideră că au, personal, capacitatea de a identifica şi combate ştirile false.
Unul din 3 adolescenţi simte o presiune legată de înfăţişarea fizică, iar 42% declară că au fost hărțuiți sau agresați pe motive de gen, arată un sondaj UNICEF. 52% sunt îngrijoraţi de amendamentul care interzice schimbul de informații privind egalitatea de gen în școli și universități
- edupedu.ro
42% dintre tinerii care au participat la un sondaj UNICEF au declarat că au fost hărțuiți sau agresați pe motive de gen. Principalele probleme pe care le remarcă adolescenții din cauza faptului că sunt fete sau băieți sunt presiunea legată de înfățișarea fizică (33%), diferența de așteptări și încurajări între ce pot fetele și ce pot băieții (29%) sau hărțuirea în mediul online (19%).
În privința recentei adoptări de către Parlamentul României a amendamentului la Legea educației care interzice schimbul de informații privind egalitatea de gen în școli și universități, 48% dintre respondenți au declarat că sunt la curent cu această chestiune, iar 52% sunt îngrijorați sau preocupați de acest lucru.
62% din tinerii intervievați de UNICEF prin intermediul platformei U-Report sunt de părere că, în acest moment, în România fetele și băieții nu beneficiază de șanse și tratament în mod egal. Jumătate dintre respondenți cunosc exemple concrete în care adolescenți din grupurile din care fac parte s-au confruntat cu situații dificile sau tratament diferențiat pe motive de gen.
Printre principalele probleme cu care se confruntă adolescenții din cauza faptului că sunt fete sau băieți se numără: presiunea legată de înfățișarea fizică (33%), diferența de așteptări și încurajări între ce pot fetele și ce pot băieții (29%) sau hărțuirea în mediul online (19%). Alte probleme sunt reprezentate de agresiunile din afara și din cadrul școlilor și diferențele de oportunități.