Revista presei
9 noiembrie 2020
Aproape 400 de noi cazuri de COVID-19, și duminică, în Timiș. România trece de 300.000, în total
- ziuadevest.ro
UVT: Lansarea Universităţilor Europene selectate în cadrul apelului 2020 şi a UNITA – Universitas Montium
- ziuadevest.ro
Ce date științifice avem despre efectul absenteismului școlar asupra alfabetizării copiilor din România? – cercetătorul Dacian Dolean
- edupedu.ro
Studenții de la UMFT „Victor Babeș” Timișoara, voluntari în noul call center al DSP Timiș
- ziuadevest.ro
Rectorul Universităţii Bucureşti: ‘A fost admis la facultate oricine ia media 6 la BAC; unii iau bacalaureatul fiind semianalfabeţi funcţional’
- ziarulprofit.ro
Dezbaterea „Vreau la școală! Despre nevoia de educație incluzivă și de calitate”. Evenimentul este înscris în calendarul de activități organizate sub egida Proiectului „România educată” și este realizat și cu sprijinul UNICEF.
- mesageruldealba.ro
Închiderea școlilor, varianta ușoară pentru guvernanți. Va fi repetat anul școlar?
- rfi.ro
Directorul biroului pentru Europa al Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii, Hans Kluge, spune într-un interviu pentru France Presse că Europa se confruntă în prezent cu o ”explozie” a numărului cazurilor de COVID-19 şi nu trebuie să-şi relaxeze eforturile împotriva pandemiei. Printre recomandări, purtarea generalizată a măştii şi controlul strict al adunărilor. Despre școli însă, el susţine însă că ar trebui să rămână deschise şi să fie închise doar în ultimă instanţă pentru că nu ne putem permite o generaţie pierdută din cauza COVID-19.
Răzvan Cherecheș profesor de sănătate publică la Universitatea Babeș Bolyai critică autoritățle române pentru decizia de închidere a școlilor. El este de părere că măcar școala primară ar trebui menținută deschisă și aduce argumente:
“Copiii sub 10 ani se infectează mai greu și transmit mai greu infecția, au o rată de complicații mult mai mică și, în același timp, sunt la vârsta la care indisponibilizează un părinte pentru suport în timpul educației online, ca să stea acasă. Dacă ne uităm și în alte țări, de exemplu Irlanda, care are un hardlockdown, sau Slovacia care și ei sunt în lockdown din 15 octombrie, și au măsuri mai severe decât avem noi, dar școlile le-au păstrat deschise până la clasa a IV-a” spune Răzvan Cherecheș.
El precizează că pentru a ține școlile deschise nu e suficient ce a făcut România până acum: e nevoie de scăderea numărului de copii care învață într-o clasă, de păstrarea distanțării între ei, dar “fără aiureli de genul pereților de plexiglas“. De asemenea e nevoie de sisteme de ventilație în clase, monitorizarea de către autorități a aglomerării de părinți și bunici din fața școlii încât să se păstreze distanța și toți să aibă măști și supravegherea mijloacelor de transport în comun pentru aglomerație. Beneficiul adus de închiderea școlilor este cu mult mai mic decât impactul social, economic, sau chiar asupra sănătății mintale, avertizează profesorul de sănătate publică de la Universitatea Babeș Bolyai.
ABONARE - Dacă ai primit Revista Presei UVT din bunăvoința unui prieten și ai regăsit aici informații utile, te poți abona oricând accesând link-ul de mai jos
- uvt.ro